Veiksmīgas un iecienītas sieviešu smaržas

Iecienīto un pieprasīto smaržu tops, protams, regulāri mainās. Vienas un tās pašas smaržas var kļūt par pirktāko preci, taču kādā citā topā tā pat neiekļūst. Tas ir tikai normāli arī ņemot vērā lielo smaržu daudzveidību un izvēli. Arī mode mainās, tāpēc sievietes bieži vien izvēlas iegādāties arī tādas smaržas, kas konkrētajā brīdī ir modē. Šoreiz apskatīsim pēdējā laika populārās smaržas. Narciso Rodriguez tualetes ūdens For Her ir guvis lielu popularitāti. Šī smarža pavisam noteikti ir modē, kā arī tās aromāts ir diezgan ekpresīvs. Tajā ir vairāki ziedu aromāti, kurus papildina kāda piparotāka smaržu nots. Tā ir vienlaicīgi gan maiga, gan arī neparasta un mistiska. Tā pavisam noteikti spēj ieintriģēt. Šajā aromātā sajaucas gan muskusa, gan vaniļas, gan apelsīna, gan arī citi brīnišķīgi aromāti. Šī smarža noteikti liks atskatīties un pievērsīs uzmanību. Calvin Klein smarža Euphoria ir tieši tāda, kā rakstīts tās nosaukumā. Tā ir smarža, kas principā rada eiforijas sajūtu. Šīs smaržas ir daudzšķautņainas, satraucošas un noslēpumainas. Tās pavisam noteikti piepilda dzīvi ar dažādām krāsām un sajūtām. Tad, kad šīs smaržas pirmo reizi parādījās, tās uzreiz kļuva pieprasītas, turklāt bija arī viena no modernākajām lietām, kas jāiegādājas. Šīs spilgtās, eksotiskās smaržas ir veidotas no granātābolu sulas, melno orhideju un vijolīšu ziedlapiņām, lotosu un sarkankoka aromātiem. Protams, ka topa augšgalos gozējas arī Chanel smaržas. Aromāts Coco Mademoiselle pavisam noteikti pievērš ikviena uzmanību. Šī smarža ir reizē kaislīga, reibinoša, romantiska un noslēpumaina. Tas ir nodēvēts par izcilu aromātu, kas priecē sievietes nu jau vairākus gadus. Tas vēljoprojām ir tikpat populārs kā tad, kad tas tikko parādījās. Tā ir smarža, kas ir cieņpilna, aristokrātiska, dižena un neatkarīga. Tajā ir savienotas ļoti daudz dažādas īpašības un sajūtas. Katra sieviete noteikti tajā sajūt ko nedaudz citu. Tā ir smarža, kura ikvienu meiteni spēj pārvērst dāmā. Tā liek pašai justies daudz cēlākai un smalkākai nekā ikdienā pierasts. Šī smarža noteikti pacels garastāvokli un vispārējo noskaņojumu. Šajā smaržā ir apvienoti bergamotes, mandarīna, mimozu un eksotisko ilang-ilanga smaržu aromāti. Burvīga smarža, kas ir ne tikai iecienīta sieviešu vidū, bet arī ieguvusi vairākas balvas. Viktor & Rolf smarža Flowerbomb varbūt nav tik ļoti dzirdēta kā Chanel, taču īsti smaržu mīļotāji noteikti par to ir dzirdējuši. Tā ir aizraujoša un rotaļīga smarža ar visai neparastu flakonu – tās dizains ir papildināts ar granātas gredzenu. Aizraujoša smarža, kura ar savu burvestību un lēno iedarbību spēj atkausēt ikviena vīrieša sirdi. Tajā ir samiksētas gan Austrumu, gan Eiropas smaržu notis. Tajā ir savienoti vairāku ziedu aromāti – baltās frēzijas, orhidejas, retas šķirnes rozes, osmantuss, pačūlija, tēja, bergamote un jasmīns ir tikai daļa no visām smaržas niansēm. Smaržas ir jutekliskas, kā arī piesātina ikdienu ar spilgtākām krāsām un bagātīgu iztēli. Savukārt slavenā Tom Ford smarža Black Orchid ir ļoti mistiska, noslēpumaina un jutekliska. Tā ir smarža, kas apburs ikvienu vīrieti. Arī šī aromāta flakons ir ļoti elegants un piesaista uzmanību, taču pats galvenais ir tā saturs. Šī smarža radīta no vairākām neparastām smaržām – meksikāņu šokolāde ir dekorēta ar dažādām garšvielām un sandalkoku, trifeles papildinātas ar vīraku un vaniļu, savukārt dievišķīgā orhideja kombinēta ar vairākiem garšaugiem. Ļoti unikālas un neparastas smaržas, kuras nevarēs aizmirst.

Vai smaržas ir laba dāvana?

Dāvanu izvēle ir aktuāla ikvienam no mums. Katru gadu visiem ir vārda diena, dzimšanas diena, ir Ziemassvētki, Valentīndiena, kā arī var būt dažādi atzīmējami datumi, piemēram, kāzu jubileja. Ir diezgan svētki, kas ir par iemeslu tam, lai būtu jāpērk dāvanas. Protams, dāvināt dāvanas var (un vajag) arī tad, ja nav nekāds īpašs svētku brīdis. Kāpēc gan neiepriecināt savu otro pusīti vienkārši uzdāvinot ko skaistu. Un tā vienkārši – bez jebkāda iemesla. Tādas dāvanas ir arī lielisks pārsteigums, jo otrs cilvēks to negaida. Dzimšanas dienā, protams, cilvēks gaidīs, ka kaut ko uzdāvinās, taču parastā dienā tas būs 100% pārsteigums. Kas tāds pavisam noteikti iepriecinās. Taču dāvanu izvēle nebūt nav viegla. Protams, tas atkarīgs no cilvēka un viņa interesēm, taču tas jebkurā gadījumā nav viegli. Sievietēm parasti dāvanas uzdāvināt ir vieglāk, taču ne vienmēr. Smaržas ir viena no tām lietām, ko var uzdāvināt ikvienam – gan vīriešiem, gan sievietēm. Jā, smaržas ir laba ideja, taču šādas dāvanas iegāde noteikti var radīt galvassāpes un lieku stresu. Tāpēc, ja iespējams varbūt labāk izvēlēties dāvināt ko citu. Kaut gan ne vienmēr uzdāvināt smaržas ir grūti. Iespējams cilvēks visu laiku lieto vienas konkrētas smaržas – tad būs viegli nopirkt tieši tādas, tā nebūs iespējams kļūdīties. Protams, citreiz cilvēki viens otram stāsta kādas dāvanas labprāt vēlētos saņemt – arī šajās vēlmēs var parādīties kāda konkrēta smarža. Tādos brīžos gan ir jāpievērš uzmanība – kāda tieši ir šī vēlamā smarža. Īpaši tad, ja smaržas nav tava stiprā puse, ir ļoti viegli tās sajaukt ar kādām citām. Tāpēc labāk pierakstīt pilno smaržu nosaukumu. Nevajag arī kautrēties un pajautāt, lai parāda, piemēram, internetā, kāda izskatās šī smaržu pudelīte. Arī vizuālais iespaids var palīdzēt atcerēties un saprast vai tā smarža, ko grasies nopirkt ir īstā. Tā kā smaržas bieži vien nav lēts prieks, tad jāuzmanās, lai patiešām nopirktu īsto. Ja sajauksi un iztērēsi lielu naudu par tām, tad var rasties nepatīkama situācija. Protams, var gadīties, ka arī nepareizā smarža cilvēkam patīk, taču tad ir ļoti jāpaveicas. Ja smarža nepatīk, tad to nāksies samainīt veikalā (ja tāda opcija būs) vai arī jāpārdod kādam citam (ar ko bieži vien ir liela noņemšanās). Rezultātā viss dāvināšanas prieks var tikt sabojāts. Turklāt, ja dāvina smaržas, tad būtu labi jāzina cilvēks, kam tās taisies dāvināt. Ja tā ir paziņa vai kāds attāls radinieks, tad smaržas nebūs labākā izvēle. Protams, var iegādāties smaržas arī par saprātīgu naudu, bet varbūt otrās pakāpes māsīca smaržas nemaz nelieto? Tad ir tā muļķīgā sajūta, ka ir jātēlo, ka priecājies par saņemto dāvanu, kaut arī tajā pašā laikā domā, ko ar to vispār iesāksi. Ar sievietēm tā var gadīties retāk, taču vīriešiem dāvinot smaržas noteikti ir jābūt pārliecinātam, ka viņš tādas vispār lieto. Taču, ja ir zināms fakts, ka cilvēks lieto smaržas, taču nav tādas vienas izteiktas favorītsmaržas, tad atkal rodas problēma – kādu smaržu izvēlēties. Ja pašam šķiet, ka smarža smaržo jauki, tad nav garantijas, ka arī tam, kuram dāvinās būs tādas pašas domas. Ja ir šādi jāriskē, tad vislabāk izvēlēties smaržu, kura ir diezgan neitrāla, tad būs lielāka iespēja, ka smarža patiks.

Smaržas un raksturs

Kā izvēlēties sev pareizās smaržas? Viena lieta ir tajā, ka smaržas pašas par sevi patīk vai nepatīk. Taču smaržas ietekmē cilvēka noskaņojumu vai garastāvokli. Tā kā smaržu sastāvā mēdz būt ēteriskās eļļas, tad jāpievērš konkrēto aromātu ietekme uz cilvēku, pirms izvēlēties kādas smaržas. Iespējams daudzi cilvēki pērkot smaržas tikai skatās uz to vai tās patīk un uz cenu. Taču būtu pareizi arī pievērst uzmanību aromātiem, kas ir to sastāvā. Piemēram, kanēlis stimulē organismu un nomierina dusmas. Savukārt lavanda nomierina un palīdz pret sliktu noskaņojumu. Ja smaržu plauktiņā ir liela smaržu izvēle, tad var izvēlēties tādu smaržu, kura uzlabos omu, dos enerģiju vai noņems spriedzi. Jāatceras, ka ar smaržām nevajadzētu pārspīlēt. Ja smarža pašam patīk, tad pats to nesajutīsi, tāpēc liksies, ka vajag uzpūst vēl. Tā gan labāk nedarīt – labāk mazāk, nekā par daudz. Visi esam pieredzējuši tādu brīdi, kad, piemēram, sabiedriskajā transportā iekāpj cilvēks, kurš šķiet ir aplējies ar smaržu pudelīti – cilvēks paiet garām, bet smarža paliek. Protams, pašam šī smarža noteikti patīk un netraucē, taču ne visiem visas smaržas patīk. Tā kā tur ir dažādas ēteriskās eļļas, kuras ne visiem ir piemērotas, tad no kādas smaržas var sāpēt galva vai kļūt nelabi. Jebkurā gadījumā – kas par daudz, tas par skādi. Turklāt, ja smaržas uzpūš ļoti bagātīgi, tad tās ātri beigsies. Ir pavisam trīs smaržu veidi – smaržas, smaržūdens un tualetes ūdens. Smaržas ir viskoncentrētākais veids – to aromāts būs spēcīgs un noturība var būt līdz pat 24 stundām. Smaržūdens ir nedaudz maigāks par smaržām – tas noturās aptuveni 6 līdz 8 stundas. Savukārt tualetes ūdens ir visvieglākais un gaisīgākais – tā noturība ir vidēji 5 līdz 6 stundas. Tāpēc pirms smaržu lietošanas pārliecināties, kurš no visiem smaržu veidiem jums ir. Varbūt ir pierasts pie vieglajiem tualetes ūdeņiem, taču kāds ir uzdāvinājis smaržas, tāpēc aiz pieraduma var gadīties uzpūst par daudz. Tiklīdz smaržas ir uzpūstas, tās vairs tik viegli nevar dabūt nost – nav kā ar lūpukrāsu vai skropstu tušu. Tāpēc jāpārliecinās, ka konkrētās smaržas netraucē arī pašam (jo pārspīlēti tās lietojot tās var traucēt arī pašam). Bet kāda tad smarža būtu jums vispiemērotāka? Jo parasti vienmēr visiem patīk vairākas, bet visas nopirkt uzreiz nevar. Svaigas citrusa un ziedu smaržas būs piemērotas aktīvai un jautrai sievietei. Austrumu smaržas būs kā radītas tām, kurām nepieciešams iekšējs miers un harmonija. Savukārt romantiskām un sentimentālām būtnēm ziedu smaržas būs tieši laikā. Spēcīgām sievietēm piestāvēs ziedu, sūnu un augļu smaržas. Savukārt sausas smaržas būs piemērotas tām, kuras vēlas iegūt garīgo līdzsvaru. Protams, ar smaržām vien nepietiks, lai uzlabotu garastāvokli vai būtu harmonijā ar sevi, taču tās noteikti palīdzēs. Ēteriskās eļļas ir ļoti spēcīgs līdzeklis, ar kuru var ietekmēt gan fizisko, gan garīgo pasauli. Turklāt, tas labākais ir tajā, ka katrs sev izvēlas to ko vajag, arī tad, ja par šo tēmu nav nekādu padziļinātu zināšanu. Ja smarža patīk – tad tur ir tieši tev atbilstošie aromāti, bet, ja smarža nepatīk, tad pretēji – tie aromāti nebūs piemēroti. Un citreiz gadās, ka kāda smarža kas patikusi vairs nepatīk, vai otrādi. Tas tāpēc, ka kaut kas mūsos ir mainījies un ir nepieciešamas citas smaržas.

Par smaržām

Smaržas ir pastāvējušas jau kopš ļoti seniem laikiem. Cilvēkiem, it īpaši sievietēm, vienmēr ir bijusi vēlme patīkami smaržot. Taču ko īsti nozīmē – patīkami? Visi esam saskārušies gan ar smaržām, kuras patīk tik ļoti, ka gribētos tās visu dienu ostīt, gan arī ar tādām, kuras jau no pirmā brīža liek nepatikā saviebties. Parfimēri jau daudzus gadus mēģina atminēt šo noslēpumu – kas gan mūs piesaista vienām smaržām, bet atgrūž no citām. Radīt tādu parfīmu, kas patiktu pilnīgi visiem ir tāpat kā atrast svēto grālu. Mākslas filmā Parfīms galvenais varonis arī mēģināja atrast šo te ideālo smaržu un beigās to arī paveica. Realitātē nevienam nekas tāds vēl nav izdevies. Īstenībā smaržu izvēli ietekmē daudz dažādi apstākļi, piemēram, dzīves vieta, tradīcijas, vecums, apkārtējā vide u.c. Būtībā smaržas ir dažādu smaržvielu, ēterisko eļļu un spirta vai ūdens un spirta maisījuma sajaukums. Tas ir tā vienkāršos vārdos aprakstot smaržas. Mūsdienās smaržu veidošanas tehnoloģijas ir kļuvušas daudz modernākas un tās attīstās ar katru brīdi aizvien vairāk. Senākos laikos smaržas bija daudz vienkāršākas, taču to pagatavošana prasīja daudz ilgāku laiku un vairāk pūles. Šobrīd arī iespējas un dažādu smaržu variācijas ir daudz vairāk. Agrāk smaržas gatavoja no, lielākoties, dažādām dabiskām smaržām un ēteriskajām eļļām. Mūsdienās ļoti bieži izmanto arī sintētiskās smaržvielas. Ir daudzas dabā sastopamas smaržas, kuras nav izdevies iegūt dabiskā ceļā, piemēram, maijpuķīšu smarža. Tāpēc tā tiek radīta rūpnieciski. Turklāt smaržu radīšana nav nemaz tik vienkārša – vienas smaržas sastāvā var būt pat 70 sastāvdaļu. Sastāvdaļu attiecību nosaka procentos. Pats grūtākais ir ne tikai salikt kopā smaržas, kas savā starpā labi draudzējas, bet gan tās salikt pareizajās proporcijās. Arī sastāvdaļu kvalitāte ir svarīga, jo no lētākām un prastākām izejvielām nekādas augstās kvalitātes smaržas nesanāks. Tāpēc arī tās labākās un kvalitatīvākās smaržas ir daudz dārgākas – jo to izejvielas nebija lētas. Labas smaržas ir arī tādas, kuras ilgi noturas. Turklāt, dienas gaitā to smarža var nedaudz mainīties – sākumā smarža var būt nedaudz savādāka, nekā vakarpusē. Un smaržas aromāts ir atkarīgs no paša cilvēka. Kā zināms, katram cilvēkam ir pašam sava smarža, un, protams, uzsmidzinātā smarža reaģē ar cilvēka dabisko aromātu un ādu. Tāpēc izvēloties smaržas tās ne tikai jāpaosta no pudelītes un uzsmidzinot uz papīra, bet arī jāuzpūš sev uz rokas. Arī pēc tam būtu jānostaigā vairākas stundas ar šo smaržu, lai varētu novērot kā tā mainās dienas gaitā un vai tā patiešām patīk. Var gadīties, ka smarža, kura sākumā likās brīnišķīga dienas beigās vairs tāda neliksies. Tā kā smaržas nav nekāds lētais prieks, tad labāk vispirms kārtīgi pārliecināties par to vai tās patīk. Protams, arī gadalaikam ir nozīme. Nebūtu īsti ieteicams vienas un tās pašas smaržas lietot visu gadu. Rudenim un ziemai vairāk piestāvēs tādi nopietni un smagāki aromāti, taču pavasarī un vasarā tomēr gribēsies kaut ko vieglāku un gaisīgāku. Tāpēc būtu nepieciešamas vismaz 2 dažādas smaržas. Arī smaržas ir modes lieta, taču nav jēgas skriet pakaļ modei, ja modīgās smaržas neiet pie sirds. Ja smaržas galīgi nebūs tavējās, to varēs ātri vien saprast – no tām var pat sākt sāpēt galva. Taču patiešām piemērotas smaržas pats nemaz īsti nejūt.

Nepareizi uzskati par smaržu īstumu

Runājot par smaržām, visbiežāk uzdotais jautājums skan šādi – vai tās ir īstas? Ko tad īsti nozīmē īstas smaržas vai neīstas. Smaržas, tāpat kā daudz ko citu, mēdz viltot. Smaržu viltojumi ir daudz lētāki un kvalitāte ir sliktāka, turklāt tās var smaržot nedaudz savādāk nekā oriģinālās, kā arī tās nav tik noturīgas. Protams, ir cilvēki, kuriem nav svarīgi kāda ir smaržu kvalitāte, turklāt, ne visi cilvēki var atļauties dārgās un oriģinālās smaržas. Kaut gan, protams, ir jāpērk oriģināli (ne visi ir tik dārgi), jo viltojumi tomēr ir sava veida zagšana. Taču ļoti daudzi cilvēki arī īsti nezina kā atšķirt īstās smaržas no to viltojumiem. Protams, ne vienmēr tas ir tik viegli, it īpaši, ja neesi ar to bieži saskāries, turklāt viltojums ir gana veiksmīgs. Taču bieži vien cilvēkiem rodas aplamas idejas, kuras it kā nosaka, ka smaržas nav īstas. Viena no dzirdētajām frāzēm – smaržas nesmaržo labi, tātad nav īstas. Tā nu gan nevar noteikt vai smaržas ir viltotas vai nē. Protams, ja vienmēr pērk vienas un tās pašas smaržas un pēkšņi viņas smaržo kaut kā ne tā, tad varbūt ir gadījies viltojums, taču pēc tā vai smarža patīk vai nē noteikti nevar noteikt to īstumu. Dažiem šķiet, ka izlasot, ka kāda smarža ir ieguvusi lielu atsaucību un ir modē smaržos nu tā, ka patiks visiem, bet aizejot uz veikalu liekas, ka tā smird. Tas nenozīmē, ka smarža nav īsta, tas nozīmē, ka tev tā vienkārši nepatīk. Pasaulē vēl nav radīta tāda smarža, kas patiktu pilnīgi visiem planētas iedzīvotājiem, tāpēc tas ir tikai normāli. Arī arguments, ka pēc pāris stundām smaržas vairs nevar just nestrādās, jo smaržu noturība ir dažāda. Turklāt ir atšķirība starp parfīmu, smaržūdeni un tualetes ūdeni – vienai un tai pašai smaržai var būt visi 3 veidi, tāpēc varbūt kādreiz vienkārši ir sanācis nopirkt tualetes ūdeni parfīma vietā un tāpēc pirmā doma – viltojums. Arī tas, ka veikalā pamēģinātā smarža bija noturīgāka nekā nopirktā īsti nebūs labs arguments smaržu īstumam, jo iemesls ir tāds pats kā iepriekš minētais – veikalā tika izmēģināts parfīms, taču iegādājies tualetes ūdeni. Tāpēc vienmēr ir rūpīgi jāapskatās, kas ir rakstīts uz pudelītes, jo to var arī nepamanīt. Turklāt, tualetes ūdens un smaržūdens ir lētāki nekā parfīms arī tāpēc, ka to noturība nav tik spēcīga. Arī tad, ja nopirktās smaržas smaržo savādāk nekā tās, ko lieto kolēģe, draudzene vai māsa nav noteicošais faktam, ka smaržas nav īstas. Ir tikai loģiski, ka uz katra cilvēka smaržas būs nedaudz savādākas, jo smaržas sajaucas ar katra cilvēka dabīgo aromātu. Ja tev patīk smaržas, kas ir tavai kolēģei, tad pirms tās pirkt labāk izmēģināt tās uz sevis, jo varbūt tās vairs neliksies tik labas. Turklāt, smaržu pasaule arvien mainās. Ir klasiskas smaržas, kuras ir jau no pagājušā gadsimta, taču arī tās var savās niansēs nedaudz mainīties, jo kāda sastāvdaļa ir pamainījusies. Varbūt vecmāmiņa lietoja kādu klasisko smaržu, bet tagad to nopērkot tā smaržo daudz savādāk – tā var būt un arī tas nav nekas neparasts. Īstenībā noteikt smaržu īstumu nav viegli, taču pērkot tās zināmos veikalos ir tomēr garantija, ka smaržas būs īstas.